Autorka sa mohla trošku poinformovať, čo bolo predmetom stavby, lebo čitatelia budú mať dojem, že za viac ako 30 mil. € sa v Humennom postaví nejaká "umývačka" na vlaky.
Samotný halový umývač, zariadenia na defekáciu súprav s uzavretým systémom WC, zbrojenie vlakov vodou a naftou, infraštruktúra pre strojové čistenie "pod strechou" je len marginálna časť projektu, ktorá rieši len čistotu vo vlaku. EPZ (stojany na predkurovanie resp. dnes aj vetranie/temperovanie odstavených vozňov v prestávke medzi vlakmi) a iné súvisiace "drobnosti" sú základným predpokladom pre zlepšenie a štandardizáciu kultúry cestovania vo vlaku.
Najdôležitejšou výhodou a "megaskokom" z technológie 19. do 21. storočia je vytvorenie podmienok pre zamestnancov údržby "pod strechou" a v zime "v teple", kde sa činnosti údržby vlakov dnes vykonávané pod holým nebom presunú do haly vybavenej prehliadkovými kanálmi (údržba a opravy na spodnej časti vlaku) a prehliadkovými lávkami (údržba a opravy na streche lokomotív a vlakov). Pracovisko bude vybavené mechanizačnými prostriedkami, ako sú mostový žeriav, hryž, ...
Koordinácia prípravy a realizácie stavieb dvoch investorov ZSSK (pracovisko THÚ) ŽSR (komplexná rekonštrukcia a elektrifikácia trate Bánovce n/O - Humenné) je bohužiaľ ovplyvnená viacerými faktormi, ktoré žiaľ často mimo moci investorov (pôvodne boli naplánované výluky v koľajisku žel. stanice Humenné, keď bolo samotné pracovisko THÚ - t.j. bývalé Rušňové depo Humenné v rámci modernizácie tiež komplet "rozbúrané"). V tomto prípade to bolo mimo klasiky "obštrukcií ekoaktivistov" počas povoľovacieho procesu stavieb, "posudzovania projektu na ÚHP pri MF SR, naťahovania verejného obstarávania aj proces "notifikácie štátnej pomoci" na EK a súvisiace eventuality pri financovaní stavieb z eurofondov (v tejto etape beží výstavba pracovísk THÚ aj v Nových Zámkoch /tiež treba riešiť drobné meškajúce nadväzujúce stavby ŽSR/ a Zvolene).
Pre ďalšie pracoviská v Žiline a Košiciach beží proces notifikácie štátnej pomoci na EK a najdôležitejšie pracovisko v Bratislave ešte ani nemá ukončenú projektovú prípravu (zatiaľ je jeho financovanie s ohľadom na možnosti ŠR a kopu iných priorít súvisiacich s havarijným stavom dopravnej infraštruktúry v SR "vo hviezdach").