Korzár logo Korzár Horný Zemplín
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V rýchliku Šarišan sa platí za zápach, hrdzu a špinu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

 

No...asi takto:
Kvalite cestovania by mala zodpovedať aj cena. Ak je IC drahší ako ostatné rýchliky, vieme, prečo.
Takže logicky by to malo platiť aj opačne. Ak posilový rýchlik zodpovedá časom reálneho socializmu, tak socialistické by mali byť aj ceny.
Či na zlaté padáky, manažérske platy a limuzíny financie sú, ale na vagóny nie?
Aj tu platí, že rybička smrdí od hlavičky.
 

Sak ceny socialisticke su

kolko sme platili pred 30 rokmi v Kcs, tolko dnes platime v € :)
 

Mne sa najviac páči, že

na tých odpísaných šrotoch je 30-ročná visačka 1.TRIEDA, hoci reálne je to 3. popr. 4. trieda. 1.trieda to bola pred 30. rokmi nie teraz.
Chcel by som vidieť generálneho riaditeľa ČSD či ako sa to teraz volá, ak by mu dali ako služobné auto 30-ročnú "limuzínu" T613 alebo Volgu :D.
 

 

Mimo misu ale keby som ja dostal služobné auto Tatru alebo Volgu tak skáčem 3 metre do vzduchu od radosti. :)
 

 

Ten vlak vyzerá otrasne, hoci cena sa zrejme nevymyká cenám za cestu bežnými rýchlykmi. Aspoň tam by ŽSS mohla zohľadniť stav vozňov
 

 

ja som za ceny v ŽSR rád, vzdialenosť TN-BA v rýchliku stojí 6.22 bez miestenky. Vo FR(normálny vlak, žiadne TGV alebo luxusná trieda) a GB je stav lepší oproti priemeru u nás, ale tá vzdialenosť by stála 25€ resp. 25Ł takže asi kvalita niečo stojí aj keď tie ceny samozrejme reflektujú aj platy.
 

Je priam úsmevné sledovať túto

diskusiu a jej argumenty. Vyjadrujú zvrátenost myslenia Slovače a v čom:
1. vlak by mal stát pri každej vŕbe, najlepšie v obyváku cestujúceho, pokial to tak nie je , použije auto aj na 20m na najbližšiu zastávku,
2. cestovné by mal prepravca platit cestujúcemu , lebo sú málo zakadené záchodky a stavvagónov je prehistorický hodný obdobia treťohor
3. služby dopravcu sú úbohé,lebomentalita zamestnancov rozumej v podstate spoluobčanov je taká aká je , každý s---erie na každého a tuto sa diskutujúci čuduje.
Teraz vážne:
A. železnice ( a nielen ony , vlastne celý štát ) sú vyžraté do podstaty
B. neexistuje žiadna dopravná politika rozumej stratégia a preto nefunguje dopravy ako systém od nadvaznosti na exteritorialitu a intro štátu počnúc leteckou dopravou a končiac školskými autobusmi z lazov
C. následne na B. neexistuje optimalizácia výdavkov na zabezpečenie dopravy a jej vzájomné vazby
D. na dráhe mali vždy vplyv 2 polit strany SDL(SMER) a KDH,ktoré sú v prvom rade zodpovedné za stav na dráhe
E. EU peniaze sa vynakladajú neúčelne na rýchlost 160km/h lebo pri zvýšení výdavkov o 10% by sa dosiahla 200 km/h , naprotitomu sa stavajú nezmyselné atomové nástupištia a prestavby staníc ( Pieštany, PP ) oproti rozumným rekonštrukciám v mene sponzorov Váhostav , Poór apod,
F. objednávajú sa vagóny vo Vrútkach aj keď dodanie mešká a kvalita dodávok je zrepasovanie starého šrotu vid ich web, nevraviac o technológiach pre velké rovinné plochy,ktoré sa vlnia
G. ŽU už ani len nepáchne po slávnej VSDS, podobne je to s protitujúcim VU Dopravným a súdruhom birmovancom Palčákom
H. samosprávy trvajú na zastavovaní pri každej vŕbe , v duchu admin členenia SK okresmi Potár, Sobrance apod...
Jednoduchých bodov,ktoré potrvrdzujú stav je možno napísat len pre dráhu ešte aspon na 2 A4. Pre nápravu stačia 2 veci- zdravý rozum a počítadlo, ale nie pre sponzorov a s.r.o. Pre tých,ktorí sa budú odbavovať čo som ja urobil- kompletný moj návrh bol odoslaný na UV a MD... A neosobujem si právo na patent...
Pre tých ,ktorí tu spomínajú TGV , dnes vlastne už AGV - ten nejazdí kompletne na VRT a aj na SK by sa dalo použit Pendolino na tratiach do 120 km/h. Na záver- neviem prečo v slušných krajinách WC tak príšerne nesmrdia ako na SK, asi Szlováci ináč štia...
 

 

Tolko zbytocneho textu, a pritom sa to da napisat jednym slovom; sprivatizovat.
V susednej CR sa tiez kazdy stazoval na uroven cestovania s CD, tak prisiel RegioJet a Leo Express a zrazu sa da cestovat na europskej urovni.
 

zasa pomýlený privatizér

aby potomz tej diery prešov vůbec niečo chodilo, ešte som v po nezažil , aby niekto hovoril pekne spisovne... ani u nás v cz nechce rj a le do odlahlých kútov a na sk má doplatok na cestu ba-ds, v po máš privatizovanú sad a ako vyzerá?... slovensky, máš privatizovanú elektrinu a prečo máš potom jednu z najdrahších elektík? bez systému ako všetko na sk, zasa myslitel bez mysle
 

však to je jasné,

keďže sme menili menu a nie cenu :D

inak toto je bežný štandard, cestujem denne, občas sa pritrafia aj lepšie vagóny, ale žiaľ aj horšie, áno, dobre čítate, aj to sa dá :-)
 

 

Sice vozne vyzeraju v sarisane otrasne, ale cestovaval som nim pravidelne ako studak vrutky-bratislava. Kedze stoji len ZA-TN-TT a potom BA, tak cesta trvala o 20 min menej co bolo super. Tiez ani nebyval moc plny, rozumej po chvilke hladania sa dalo sadnut, teda okrem naporovych dni po sviatkoch.
Raz sme na chvilu otvorili okno v stanici, ze si vyvetrame, ale zatvorit sa uz nepodarilo, tak sme museli ist do druheho kupe. Alebo sa pokazilo kurenie v jednom, tak sme museli ist do druheho vozna. Su to spomienky na studentske casy, tak to buriem s rezervou, ale samozrejme kvalita by mala vyzerat inak.
 

No,

doba sa zmenila.. Ja cestujem zeleznicami rad, a dokazem odpustit aj to , ze vozen nema elektricku zasuvku, respektíve ze je zastaraly... Ale pred dvoma tyzdnami som mal cest cestovat "pajzelvlakom" a to bol pre mna sokujuci zazitok..

V Sarisane boli poch*ane vozne , niekde pozvracane.. smrad sa nedal vyvetrat. Ked som si povedal , ze skocim do restauracneho ..no samozrejme nemal.. Ako fakt je plus, ze nemusim prestupovat v Kysaku...nic menej aj zastaraly vozen moze vyzerat cisto a to hovorkyna nevykeca...

Riaditel ZSR ako politicky nominant berie dost vysoky plat, aby aspon zaplatil studentom brigadu a dali tieto vozne aspon z vnutra pred cestou trochu do pucu.. Alebo ked toho nieje schopny, tak nech zmeni aspon nazov vlaku, lebo byt tam nejaky zahranicny turista, tak sa za nazov Sarisan hanbim...
 

 

tak chodieval som nim este 2 roky dozadu, takze doba sa nezmenila. Je velky rozdiel kedy a akym vlakom cestujes. Asi najhorsie je na tom cena listka, ktora sa prakticky nemeni, ale kvalita je uplne inde. Raz za 5 euro cestujes vo vlaku, kde nedoliehaju okna a bzuci svetlo, raz za tie iste peniaze novym klimatizovanym voznom, kde si pichnes notebook do elektriny a ani nevies ako ti ubehne cesta, bo pozeras film.
 

Problém tejto vlakovej súpravy

je ten, že táto súprava sa výhradne používa iba na víkendový spoj Šarišan, teda v piatok to jazdí na východ, v nedeľu späť. Inak súprava stojí deponovaná v niektorej bratislavskej stanici, je odomknutá, nestrážená. Posledné roky to bývava stanica Bratislava-ÚNS, ale môže to byť aj inde.
Teda do tejto súpravy sa naozaj radia tie najhoršie a najstaršie vozne, aby nezaháľala nová technika. Súprava môže poslúžiť bezdomovcom ako nocľaháreň, zberačom kovov zas ako zdroj materiálu a tak príjmov.
Súprava v nedeľu príde z východu, po vystúpení cestujúcich sa okamžite odsúva na BA-ÚNS. Potom v noci zo štvrtka na piatok sa stiahne späť do BNM, či na Ba. odstavné, tam sa uprace, dozbrojí voda odstránia prípadné závady a následky vandalizmu. Ak má vozeň priveľkú závadu, tak už na opravu nie je čas, vozeň sa vyradí, v lepšom prípade nahradí záložným.
Súprava dorazí na východ v piatok večer a tam opäť stojí odstavená a vystavená napospas tamojším asociálom do nedele.

Teda stav súpravy z časti je tak zlý z objektívnych dôvodov. Samozrejme nie je problém súpravu udržovať čistú a v dobrom technickom stave. Treba iba zvýšiť starostlivosť o ňu, zamykať ju pri odstavení a hlavne strážiť. Aj vo vyspelých a bohatých krajinách jazdia staré vlaky, ale sa o ne pravidelne a dobre starajú, teda nedochádza k takej devastácii následkom pôsobenia času.

Postoj ZSSK je absolútne chybný a nezodpovedný, že ten vlak má takto vyzerať iba pre vysoký vek vozňov a pre málo najazdených kilometrov. Je to iba o nezodpovednom prístupe k verejnému majetku, za takto zdevastovanú súpravu by mali padať hlavy na GR ZSSK. Že nepadajú? Lebo ani my široká verejnosť nie sme na vyššej úrovni a potom ten bordel a výhovorky s pochopením tolerujeme.
Každý národ má také vlaky aké si zaslúži.
 

 

Vozit buducu inteligenciu /rozumej studentov/ v novych vlakoch? Zabudni. Radsej ukazovat nove, PRAZDNE, viacposchodove supravy, kde kade po zapadlom vidieku SR.
 

sa spamataj

ludia na "zapadlom" vidieku SR nemaju pravo na slusne a civilizovane cestovanie??
este raz, sa spamataj!!!!
 

 

No je to otazka priorit urcitych politickych stran, ze ano ? SMER + KDH. A este mi tu rozpravaj schvilu o tom, ze to tak nie je...Mozno ti uverim...
Takze s tym spamatavanim trochu brzdit....
Ty si nebodaj stale myslis ze dialnica sa tu stavia na to aby spojila vychod a zapad krajiny?
Nie, ona sa tu stavia na to, aby ludia v konkretnych regionoch mali robotu a teda love.
Takze ak ide "pan novucicky poschodak" do KE zo Ziliny a v Margecanoch /z hladovej doliny / nema pripoj tak si o tom myslim svoje....
 

 

Skôr ide o to, aby vlaky kde ľudia cestujú niekoľko hodín mali vyššiu kvalitu, než tie, ktoré sú určené na cestu z dediny do dediny.
 

 

Kvalita je potrebna pri oboch druhoch voznov - a pri oboch dochadza k obnove. Len zo dna na den sa to nespravi. Ako na regionalke, tak aj na dialkovej doprave su novsie aj starsie vozne.
 

 

Ja len hovorím, čo má byť priorita. Je nereálna predstava, že by sa mohli obnoviť všetky vlaky. Takže logika káže obnoviť hlavne tie, kde cestujúci potrebuje vyšší komfort, lebo cestuje na veľké diaľky.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na Horný Zemplín Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop