Korzár logo Korzár Horný Zemplín
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
DOPLNENÉ 9. 12. 2015

Humenčania z Gaštanovej sa boja nákladiakov pod oknami

Investor plánuje na Dubníku výstavbu, poslanci schválili zadanie pre štúdiu.

Gaštanová ulica je úzka. Meria len 5,6 metra.Gaštanová ulica je úzka. Meria len 5,6 metra. (Zdroj: Jana Otriová)

Developer plánuje v lokalite Dubníka v Humennom výstavbu. V troch etapách by malo byť vybudovaných približne 49 rodinných domov. Nevyhnutnou podmienkou je vyriešiť otázku dopravného napojenia lokality na ulice Gaštanovú a Starinskú. Poslanci na ostatnom rokovaní schválili zadanie na vypracovanie urbanistickej štúdie dopravného napojenia, ktorú mesto stanovilo investorovi ako podmienku pre ďalšie konanie. Ten ju aj sám zafinancuje. Obyvatelia Gaštanovej ulice, združení v Humenskom gaštane, majú dôvodné obavy, že stavebné stroje a nákladiaky s materiálom budú prechádzať v blízkosti ich domov. Tvrdia, že zadanie pracuje s nesprávnymi vecnými údajmi a cesta je o dva metre užšia, ako sa uvádza. Vedenie mesta dôvod na paniku nevidí a sľubuje, že zadanie prerokuje v komisiách, s verejnosťou i občianskym združením.

HUMENNÉ. Zadaním pre vypracovanie urbanistickej štúdie dopravného napojenia lokality IVB Dubník na ulicu Gaštanovú a Starinskú sa poslanci zaoberali na minulotýždňovom zasadnutí mestského zastupiteľstva.

Obyvatelia Gaštanovej ulice sú v strehu už takmer tri roky. Investor približne v tom čase predostrel mestu zámer vybudovať v lokalite Dubníka infraštruktúru pre výstavbu rodinných domov. Mesto vtedy v zamietavom stanovisku argumentovalo tým, že zámer výstavby nie je v súlade so schváleným Územným plánom mesta Humenné.

„Mesto Humenné podporuje každú výstavbu, ktorá je prospešná pre občanov, a ktorá nie je v rozpore s platným územným plánom mesta. Investor má záujem vybudovať rodinné domy v problémovej lokalite, medzi Gaštanovou ulicou a Dubníkom, ktorú pravidelne zaplavuje potok Lieskovčík. Navrhuje, aby dopravné prepojenie k lokalite nových rodinných domov viedlo cez existujúcu prístupovú cestu, ktorá nie je definovaná ako mestská obslužná komunikácia a ani nemá jej parametre,“ uviedla na sklonku roka 2013 pre naše noviny vtedajšia hovorkyňa humenskej radnice Michaela Slivková Kirňaková.

Nosko: Vecné údaje sú nesprávne

Pred časom sa však investor zmenil a veci sa pohli. Investor musí na vlastné náklady vypracovať urbanistickú štúdiu dopravného napojenia lokality na ulice Gaštanovú a Starinskú.

Presne na tie, ktoré predtým nevyhovovali. Zadanie, ktoré má poslúžiť projektantovi pre vypracovanie štúdie, však hovorí niečo iné.

Podľa predsedu OZ Humenský gaštan, ktorý združuje už viac ako 50 obyvateľov lokality, Juraja Noska, sú v zadaní uvedené nesprávne vecné údaje.

„Uvádza sa v ňom, že dopravné napojenie vo východnej časti cez Starinskú ulicu je nerealizovateľné vzhľadom na obmedzenú šírku komunikačného koridoru 4 metre. Tento údaj je v absolútnom rozpore so skutočnosťou. Cesta je v najužšom mieste široká 5,3 metra,“ hovorí.

Druhým nesprávnym údajom je konštatovanie, že dopravné napojenie má ísť po sedem a pol metrových mestských obslužných komunikáciách.

„Ani na strane Starinskej ani na strane Gaštanovej ulice sa nenachádza ani jedna miestna obslužná komunikácia takýchto parametrov,“ zdôrazňuje.

Premostenie. Tadiaľto pôjdu nákladné autá? Foto k článku: Jana Otriová

Ide o bezpečnosť a kvalitu bývania

Členovia združenia vytiahli pásmo a cestu na Gaštanovej jednoducho zmerali. „Má 5,6 metra,“ ukazujú meter.

„Je úzka. Nevieme si predstaviť, ako sa tu budú otáčať ťažké stavebné stroje a mechanizmy, keď po stranách navyše stoja autá. Ešte máme v živej pamäti udalosť spred piatich rokov, keď nákladné auto pri otáčaní vyšlo na chráničku plynového ventilu, poškodilo ju a začal unikať plyn,“ hovorí Nosko.

Navyše, cesta vedie do nepriehľadnej zákruty s autobusovou zastávkou, v blízkosti domov, je rušná, parkujú na nej autá a už teraz je na hranici únosnosti zaťaženosti, bezpečnosti a životnosti.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte Korzar.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C3X46 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M3X46 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Horný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 546
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 724
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 494
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 399
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 909
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 865
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 440
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 430
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 289
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 156
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Košice na vlastnú päsť otvoria asi najväčšie testovacie miesto na Slovensku

Starosta Petrovčik: Všetko sme urobili, vojaci môžu prestrihnúť pásku.

Primátor Polaček nevie, čo bude v sobotu ráno.

Obyvatelia Dreveníka sú na celoplošné testovanie naladení

Zažili karanténu 52 dní. Motivuje ich voľnosť pohybu pri negatívnych testoch.

Sídlisko Dreveník počas prvej vlny koronavírusu. testovanie tu bolo takmer na dennom poriadku.

Počasie preverí odhodlanie ľudí čakajúcich na testy. Rozfúka sa severák

V sobotu treba počítať s vetrom a zrána aj s dažďom.

Ilustračný záber.

Košické odberné miesta sa pripravujú, materiál na testovanie nemajú

Robia, čo môžu, nedostatok miest môže ovplyvniť vyučovanie.

Ľudí k testom nasmerujú tabuľky.
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Testovanie v Dolnom Kubíne.
Minister obrany Jaroslav Naď.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop