Korzár logo Korzár Horný Zemplín
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky
DOPLNENÉ 9. 12. 2015

Humenčania z Gaštanovej sa boja nákladiakov pod oknami

Investor plánuje na Dubníku výstavbu, poslanci schválili zadanie pre štúdiu.

Gaštanová ulica je úzka. Meria len 5,6 metra.Gaštanová ulica je úzka. Meria len 5,6 metra. (Zdroj: Jana Otriová)

Developer plánuje v lokalite Dubníka v Humennom výstavbu. V troch etapách by malo byť vybudovaných približne 49 rodinných domov. Nevyhnutnou podmienkou je vyriešiť otázku dopravného napojenia lokality na ulice Gaštanovú a Starinskú. Poslanci na ostatnom rokovaní schválili zadanie na vypracovanie urbanistickej štúdie dopravného napojenia, ktorú mesto stanovilo investorovi ako podmienku pre ďalšie konanie. Ten ju aj sám zafinancuje. Obyvatelia Gaštanovej ulice, združení v Humenskom gaštane, majú dôvodné obavy, že stavebné stroje a nákladiaky s materiálom budú prechádzať v blízkosti ich domov. Tvrdia, že zadanie pracuje s nesprávnymi vecnými údajmi a cesta je o dva metre užšia, ako sa uvádza. Vedenie mesta dôvod na paniku nevidí a sľubuje, že zadanie prerokuje v komisiách, s verejnosťou i občianskym združením.

HUMENNÉ. Zadaním pre vypracovanie urbanistickej štúdie dopravného napojenia lokality IVB Dubník na ulicu Gaštanovú a Starinskú sa poslanci zaoberali na minulotýždňovom zasadnutí mestského zastupiteľstva.

Obyvatelia Gaštanovej ulice sú v strehu už takmer tri roky. Investor približne v tom čase predostrel mestu zámer vybudovať v lokalite Dubníka infraštruktúru pre výstavbu rodinných domov. Mesto vtedy v zamietavom stanovisku argumentovalo tým, že zámer výstavby nie je v súlade so schváleným Územným plánom mesta Humenné.

„Mesto Humenné podporuje každú výstavbu, ktorá je prospešná pre občanov, a ktorá nie je v rozpore s platným územným plánom mesta. Investor má záujem vybudovať rodinné domy v problémovej lokalite, medzi Gaštanovou ulicou a Dubníkom, ktorú pravidelne zaplavuje potok Lieskovčík. Navrhuje, aby dopravné prepojenie k lokalite nových rodinných domov viedlo cez existujúcu prístupovú cestu, ktorá nie je definovaná ako mestská obslužná komunikácia a ani nemá jej parametre,“ uviedla na sklonku roka 2013 pre naše noviny vtedajšia hovorkyňa humenskej radnice Michaela Slivková Kirňaková.

Nosko: Vecné údaje sú nesprávne

Pred časom sa však investor zmenil a veci sa pohli. Investor musí na vlastné náklady vypracovať urbanistickú štúdiu dopravného napojenia lokality na ulice Gaštanovú a Starinskú.

Presne na tie, ktoré predtým nevyhovovali. Zadanie, ktoré má poslúžiť projektantovi pre vypracovanie štúdie, však hovorí niečo iné.

Podľa predsedu OZ Humenský gaštan, ktorý združuje už viac ako 50 obyvateľov lokality, Juraja Noska, sú v zadaní uvedené nesprávne vecné údaje.

„Uvádza sa v ňom, že dopravné napojenie vo východnej časti cez Starinskú ulicu je nerealizovateľné vzhľadom na obmedzenú šírku komunikačného koridoru 4 metre. Tento údaj je v absolútnom rozpore so skutočnosťou. Cesta je v najužšom mieste široká 5,3 metra,“ hovorí.

Druhým nesprávnym údajom je konštatovanie, že dopravné napojenie má ísť po sedem a pol metrových mestských obslužných komunikáciách.

„Ani na strane Starinskej ani na strane Gaštanovej ulice sa nenachádza ani jedna miestna obslužná komunikácia takýchto parametrov,“ zdôrazňuje.

Premostenie. Tadiaľto pôjdu nákladné autá? Foto k článku: Jana Otriová

Ide o bezpečnosť a kvalitu bývania

Členovia združenia vytiahli pásmo a cestu na Gaštanovej jednoducho zmerali. „Má 5,6 metra,“ ukazujú meter.

„Je úzka. Nevieme si predstaviť, ako sa tu budú otáčať ťažké stavebné stroje a mechanizmy, keď po stranách navyše stoja autá. Ešte máme v živej pamäti udalosť spred piatich rokov, keď nákladné auto pri otáčaní vyšlo na chráničku plynového ventilu, poškodilo ju a začal unikať plyn,“ hovorí Nosko.

Navyše, cesta vedie do nepriehľadnej zákruty s autobusovou zastávkou, v blízkosti domov, je rušná, parkujú na nej autá a už teraz je na hranici únosnosti zaťaženosti, bezpečnosti a životnosti.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte Korzar.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C3X46 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M3X46 na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Najčítanejšie na Horný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  2. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  3. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  4. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  5. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Budovanie zelenej značky
  8. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  9. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  10. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 21 271
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 21 078
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 527
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 753
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 356
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 097
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 493
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 393
  9. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020 7 289
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 229
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Kontroverzný aktivista Slávik sa zapojil aj do povoľovacieho procesu k modernizácii cesty na Slaneckej.

Trestné oznámenie Sulíka spustilo lavínu.

24 h
Riaditeľ ZSS Arcus Juraj Briškár potvrdil ďalších sedem úmrtí.

Infikovaných je 70 klientov a 36 zamestnancov zariadenia.

10 h
Centrálne parkovisko na Štrbskom Plese si obec Štrba prenajíma od eseročky mesta Vysoké Tatry. Návštevník tam zaplatí menej ako napríklad v Tatranskej Lomnici či v Starom Smokovci.

Mesto chce motivovať ľudí a odľahčiť premávku.

24 h
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop