Developer plánuje v lokalite Dubníka v Humennom výstavbu. V troch etapách by malo byť vybudovaných približne 49 rodinných domov. Nevyhnutnou podmienkou je vyriešiť otázku dopravného napojenia lokality na ulice Gaštanovú a Starinskú. Poslanci na ostatnom rokovaní schválili zadanie na vypracovanie urbanistickej štúdie dopravného napojenia, ktorú mesto stanovilo investorovi ako podmienku pre ďalšie konanie. Ten ju aj sám zafinancuje. Obyvatelia Gaštanovej ulice, združení v Humenskom gaštane, majú dôvodné obavy, že stavebné stroje a nákladiaky s materiálom budú prechádzať v blízkosti ich domov. Tvrdia, že zadanie pracuje s nesprávnymi vecnými údajmi a cesta je o dva metre užšia, ako sa uvádza. Vedenie mesta dôvod na paniku nevidí a sľubuje, že zadanie prerokuje v komisiách, s verejnosťou i občianskym združením.
HUMENNÉ. Zadaním pre vypracovanie urbanistickej štúdie dopravného napojenia lokality IVB Dubník na ulicu Gaštanovú a Starinskú sa poslanci zaoberali na minulotýždňovom zasadnutí mestského zastupiteľstva.
Obyvatelia Gaštanovej ulice sú v strehu už takmer tri roky. Investor približne v tom čase predostrel mestu zámer vybudovať v lokalite Dubníka infraštruktúru pre výstavbu rodinných domov. Mesto vtedy v zamietavom stanovisku argumentovalo tým, že zámer výstavby nie je v súlade so schváleným Územným plánom mesta Humenné.
„Mesto Humenné podporuje každú výstavbu, ktorá je prospešná pre občanov, a ktorá nie je v rozpore s platným územným plánom mesta. Investor má záujem vybudovať rodinné domy v problémovej lokalite, medzi Gaštanovou ulicou a Dubníkom, ktorú pravidelne zaplavuje potok Lieskovčík. Navrhuje, aby dopravné prepojenie k lokalite nových rodinných domov viedlo cez existujúcu prístupovú cestu, ktorá nie je definovaná ako mestská obslužná komunikácia a ani nemá jej parametre,“ uviedla na sklonku roka 2013 pre naše noviny vtedajšia hovorkyňa humenskej radnice Michaela Slivková Kirňaková.
Nosko: Vecné údaje sú nesprávne
Pred časom sa však investor zmenil a veci sa pohli. Investor musí na vlastné náklady vypracovať urbanistickú štúdiu dopravného napojenia lokality na ulice Gaštanovú a Starinskú.
Presne na tie, ktoré predtým nevyhovovali. Zadanie, ktoré má poslúžiť projektantovi pre vypracovanie štúdie, však hovorí niečo iné.
Podľa predsedu OZ Humenský gaštan, ktorý združuje už viac ako 50 obyvateľov lokality, Juraja Noska, sú v zadaní uvedené nesprávne vecné údaje.
„Uvádza sa v ňom, že dopravné napojenie vo východnej časti cez Starinskú ulicu je nerealizovateľné vzhľadom na obmedzenú šírku komunikačného koridoru 4 metre. Tento údaj je v absolútnom rozpore so skutočnosťou. Cesta je v najužšom mieste široká 5,3 metra,“ hovorí.
Druhým nesprávnym údajom je konštatovanie, že dopravné napojenie má ísť po sedem a pol metrových mestských obslužných komunikáciách.
„Ani na strane Starinskej ani na strane Gaštanovej ulice sa nenachádza ani jedna miestna obslužná komunikácia takýchto parametrov,“ zdôrazňuje.
Premostenie. Tadiaľto pôjdu nákladné autá? Foto k článku: Jana Otriová
Ide o bezpečnosť a kvalitu bývania
Členovia združenia vytiahli pásmo a cestu na Gaštanovej jednoducho zmerali. „Má 5,6 metra,“ ukazujú meter.
„Je úzka. Nevieme si predstaviť, ako sa tu budú otáčať ťažké stavebné stroje a mechanizmy, keď po stranách navyše stoja autá. Ešte máme v živej pamäti udalosť spred piatich rokov, keď nákladné auto pri otáčaní vyšlo na chráničku plynového ventilu, poškodilo ju a začal unikať plyn,“ hovorí Nosko.
Navyše, cesta vedie do nepriehľadnej zákruty s autobusovou zastávkou, v blízkosti domov, je rušná, parkujú na nej autá a už teraz je na hranici únosnosti zaťaženosti, bezpečnosti a životnosti.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo severného Zemplína nájdete na Korzári Horný Zemplín