Korzár logo Korzár Horný Zemplín
Nedeľa, 25. september, 2022 | Meniny má Vladislav

Do osobného vlaku v Humennom narazil kamión, vykoľajil sa

Pri nehode sa dvaja ľudia zranili. Vodičom kamióna bol cudzinec.

Vlak. Je poškodený a vykoľajený.Vlak. Je poškodený a vykoľajený. (Zdroj: Jana Otriová)

Na železničnom priecestí pri Priemyselnom parku Chemes a Gutmanovo na Poľnej ulici v Humennom sa vo štvrtok krátko pred dvanástou hodinou zrazil osobný vlak s kamiónom. Z vykoľajeného vlaku hasiči evakuovali 25 cestujúcich, ľahko sa zranil len rušňovodič a jedna cestujúca. Vlak zachytil náves kamióna, ktorý šoféroval občan Turecka. Kamión s cievkami s umelým vláknom smeroval do pár metrov vzdialenej textilnej fabriky. Doprava na trati Humenné – Strážske je uzavretá. Potrvá niekoľko hodín, kým sa 140-tonovú poškodenú motorovú jednotku podarí postaviť na koľajnice.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Agentúrny text sme nahradili autorským článkom redakcie Korzára.

HUMENNÉ. Ide o vôbec prvú haváriu nových modelových eurovlakov, ktoré sa na túto regionálnu trať dostali na sklonku roku 2011.

Humenských hasičov na miesto nehody povolali o 11.48 hodine.

„Vodič kamiónu vstúpil na železničné priecestie na signál červenej. Narazil doň osobný motorový vlak. Z vlaku sme evakuovali asi 25 cestujúcich, jedna osoba bola ľahko zranená. Vodič tureckej štátnej príslušnosti vyviazol bez zranení. Poškodený je len náves kamiónu, v ktorom prevážal cievky do miestneho textilného podniku,“ opísal situáciu veliteľ zásahu nadporučík Miroslav Hrubovčák z OR HaZZ v Humennom (na snímke vľavo).

Na mieste zasahovali piati hasiči.

Na priecestí. Kamión nestačil prejsť.

SkryťVypnúť reklamu

Len ľahké zranenia

Podľa slov Tomáša Kráľa, hovorcu siete regionálnych nemocníc Svet zdravia, s ľahkými poraneniami bola ambulantne ošetrená 21-ročná žena.

„Rušňovodič má narazený hrudník. Podrobí sa ďalšej diagnostike,“ dodal.

Tá je podľa neho potrebná na vylúčenie vnútorných zranení.

Na mieste nehody boli aj zástupcovia spoločnosti Tytex Slovakia, do ktorej náklad cievok s umelým vláknom smeroval.

„Ide o tovar z firmy Cortex v Turecku. Kamión sa zrazil s vlakom. To je všetko, čo v tejto chvíli vieme. Polícia je na mieste, počkáme na výsledky vyšetrovania. Ďalším krokom bude vyčistenie tohto úseku, aby sa uvoľnila cesta,“ uviedol viceprezident Tytex Slovakia Niels Frost Nielsen.

Cievky. Boli rozmetané popri trati.

Vodič vraj vlak nevidel

Turecký vodič kamiónu podľa vlastných slov prichádzajúci vlak nevidel.

SkryťVypnúť reklamu

Keď už bol na priecestí a vlak sa blížil, pridal plyn, ale zrážke už zabrániť nestihol.

Svetelná signalizácia podľa neho fungovala.

Z Turecka za Slovensko prešiel približne dvetisíc kilometrov.

Vodič. Vlak si všimol, už keď bolo neskoro.

Cestujúcich prepravujú autobusmi

Nehoda sa stala na železničnom priecestí, ktoré je zabezpečené výstražnou svetelnou a zvukovou signalizáciou, bez závor.

„Bolo plne funkčné a v činnosti,“ zdôraznila pre TASR hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina Pavliková.

Pri náraze sa vykoľajila prvá dvojnáprava.motorovej jednotky. Podľa slov hovorkyne Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Jany Morháčovej je odhadovaná škoda v desiatkach tisícoch eur.

„Presnejšie bude známa až po definitívnom preskúmaní rozsahu poškodenia. Oprava bude trvať týždne až mesiace. Ide vôbec o prvú nehodu modelového eurovlaku, ktoré Slovensko získalo z európskych fondov,“ uviedla.

Ako dlho potrvá postavenie motorovej jednotky na koľajnice, to zatiaľ nevedela povedať.

Súprava váži 140 ton a na koľajnice jej musí pomôcť špeciálne zariadenie.

„Situácia sa nedá odhadnúť. Uvidíme, či zariadenie bude schopné postaviť vlak na koľajnice a odtiahnuť ho. Musíme tiež zistiť, do akej miery je poškodené koľajisko,“ spresnila.

Podľa jej slov by mierny posun v časových odhadoch mohol byť vo večerných hodinách, kedy na miesto nehody dorazí špeciálny žeriav.

Na trati Humenné – Strážske je zabezpečená náhradná autobusová doprava.

Večerné a nočné rýchliky budú nakladať cestujúcich do Bratislavy a Prahy na stanici v Strážskom.

Zničený náves kamióna. Foto k článku: Jana Otriová

Najčítanejšie na Horný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  3. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  4. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  5. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma?
  6. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč?
  7. Realitný maklér v Poprade
  8. Je čas na cestovateľské plány, jeseň bude plná spoznávania
  1. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  2. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  3. Industriálna Spilka Offices je súčasťou Týždňa zelených budov
  4. Hagyari: Som pripravený intenzívne a tvrdo pracovať
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  7. Je neskutočná! Pani Milada (80) búra svojou básničkou internety
  8. XTB vyhlasuje Conora McGregora za svojho globálneho ambasádora
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 128
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 9 113
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 737
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 377
  5. Rozbolí vás žalúdok zo studenej vody? Najväčšie mýty o trávení 2 843
  6. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 2 765
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 145
  8. Viete, ktorá je najvzácnejšia komodita? Budete prekvapení! 1 765

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: Robíme to čestne. Budeme v tom pokračovať
  2. Štefan Vidlár: Premyslený politický ťah?
  3. Karol Bujaček: Nepokoje v Dagestane
  4. Pavol Kéri: Nightrun Liptovský Mikuláš 2022
  5. Petronela Čellárová: Je tomu ROK
  6. Věra Tepličková: Když se u nás chlapi poperou, tak jenom nožem a nebo sekerou
  7. Ivan Beňovič: Burinu treba trhať s koreňom: Odchod Putina sám o sebe veľa nezmení
  8. Ján Škerko: Nebojte sa ruských záložníkov, to oni by sa mali báť
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 542
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 11 769
  3. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 6 224
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 6 063
  5. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 5 134
  6. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 472
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 4 310
  8. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu 4 253
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: Robíme to čestne. Budeme v tom pokračovať
  2. Štefan Vidlár: Premyslený politický ťah?
  3. Karol Bujaček: Nepokoje v Dagestane
  4. Pavol Kéri: Nightrun Liptovský Mikuláš 2022
  5. Petronela Čellárová: Je tomu ROK
  6. Věra Tepličková: Když se u nás chlapi poperou, tak jenom nožem a nebo sekerou
  7. Ivan Beňovič: Burinu treba trhať s koreňom: Odchod Putina sám o sebe veľa nezmení
  8. Ján Škerko: Nebojte sa ruských záložníkov, to oni by sa mali báť
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 542
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 11 769
  3. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 6 224
  4. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 6 063
  5. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 5 134
  6. Tereza Krajčová: Grécke Atény 2/4 - Majestátny Acropolis, antická atmosféra v Agore a stopy Rimanov 4 472
  7. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 4 310
  8. Oskar Kaman: Ako magistrát (ne)získal 1,6 milióna eur do rozpočtu 4 253
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu