Korzár logo Korzár Horný Zemplín
Nedeľa, 11. apríl, 2021 | Meniny má JúliusKrížovkyKrížovky

Autovlak bude premávať aj do Humenného

Obyvatelia humenského regiónu budú môcť cestovať do Bratislavy vlakom aj so svojím autom.

Nájazdová plošina na humenskej železničnej stanici bude v týchto miestach.Nájazdová plošina na humenskej železničnej stanici bude v týchto miestach. (Zdroj: Jana Otriová)

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) plánuje spustiť pilotný projekt už pri najbližšej zmene grafikonu od decembra tohto roku. Nájazdová plošina na humenskej železničnej stanici v prvej fáze naloží do autovozňa 4 – 6 vozidiel.

HUMENNÉ. Cestovanie vlakom aj s vozidlom v autovozni plánuje ZSSK zaviesť na trase Bratislava – Žilina – Košice – Humenné a späť v nočných hodinách rýchlikom Zemplín.

„Do vlaku bude radený jeden autovozeň s kapacitou do desať automobilov,“ informovala Jana Morháčová, riaditeľka odboru komunikácie ZSSK.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Skryť Vypnúť reklamu

Projekt je podľa jej slov v štádiu prípravy. Termín jeho spustenia je naplánovaný na začiatok grafikonu od decembra tohto roku, prípadne od marca.

„V počiatkoch projektu Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vybudujú nájazdovú plošinu na humenskej železničnej stanici. Vďaka nej bude možné prepravovať v autovozni 4 - 6 vozidiel v závislosti od ich veľkosti. V druhej etape sa v Humennom dobuduje plošina a celková kapacita sa zvýši na 10 vozidiel. Budú sa dať naložiť aj na hornú plošinu vagónu,“ spresnila Morháčová.

Podľa slov hovorkyne ŽSR Martiny Pavlíkovej na vybudovanie nakladacej rampy do autovozňa vynaloží spoločnosť minimum nákladov.

„Ide o univerzálnu provizórnu rampu, ktorú vlastní ŽSR a namontujú ju naši zamestnanci,“ uviedla.

Chýbajú diaľnice i pracovné príležitosti

Rozhodnutie zaviesť do rýchlika Zemplín autovozeň ovplyvnilo podľa riaditeľky Morháčovej viacero faktorov.

Skryť Vypnúť reklamu

„Predchádzala mu analýza dopravných možností na tejto trase. V najbližších rokoch nie je do tohto regiónu plánovaná výstavba diaľnice. Ide o veľké spádové územie s potenciálom cestovania za zamestnaním na západné Slovensko. Potvrdzuje to aj dobrá vyťaženosť vlaku Zemplín. V súčasnosti nie je pre región ohlásená žiadna významnejšia investícia, ktorá by významným spôsobom zmenila zamestnanosť. Preto predpoklad cestovania za prácou na väčšie vzdialenosti tu stále je,“ zdôraznila.

Železničná spoločnosť sa spolieha aj na projekty rozvoja turizmu v oblasti. Dovolenkári na Zemplínskej šírave či Domaši sú tiež potenciálnymi klientmi.

Podľa Jany Morháčovej autovlak je najzaujímavejší pre početnejšie posádky automobilov. „Podľa našich odhadov sa potenciál pohybuje na úrovni 20 až 25 áut týždenne,“ dodala.

Skryť Vypnúť reklamu

Ceny za prepravu neuviedla. „Tarify budú určené v predstihu pred spustením projektu,“ uzavrela.

Najčítanejšie na Horný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  2. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  3. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  4. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  5. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  7. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  8. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov?
  9. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen?
  10. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou
  1. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  2. Ranný rituál plný zdravia pre celú rodinu
  3. Koľko ovocia by ste mali denne zjesť? Máme odpoveď
  4. Wüstenrot poisťovňa dosiahla čistý zisk 1,8 milióna eur
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Skúšanie a monitorovanie technických systémov na FVT
  7. Prekonalo Vaše dieťa COVID-19?
  8. Za 16 rokov pomohli Prešovskému kraju získať milióny eur
  9. Slovník investora 04: Kto môže investovať
  10. Na čo si dať pozor pri zateplení fasády
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 28 602
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 784
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 22 744
  4. Úspech predali Američanom. Ako sa zrodil slovenský 3D sen? 20 641
  5. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 13 828
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 13 483
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 12 750
  8. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 9 014
  9. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 022
  10. Najprv eštebák, potom oligarcha. Aká bola Širokého éra? 6 414
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Ospravedlňujeme sa za dočasnú nedostupnosť archívnych diskusií. Náš diskusný systém vylepšujeme do novej podoby a všetky diskusné vlákna budú dostupné v priebehu nasledujúcich dní.

Neprehliadnite tiež

Profesor Jarčuška hovorí, že lekári museli robiť medicínu, na ktorú vôbec neboli pripravení.

Nečakal stratu súkromia, ľudia ho spoznávajú v obchode.

25m
Predseda Košického samosprávneho kraja Rastislav Trnka.

Kraj si podľa neho vie vyriešiť svojich obyvateľov do dvoch mesiacov.

25m
Najväčšia zelená plocha vo vnútroblokovom priestore Kuzmányho, Kpt. Nálepku a Magurská by podľa želania miestnych mala byť staromestským Central parkom.

Na Dargovskej vystriedajú nevyužívaný asfalt kontajnery i relax zóna.

25m
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Eva Petričková na sociálnych sieťach ukazuje, že aj autistické deti vedia byť fantastické.

Deťom chýbajú terapie, rodičom oddych.

9. apr
Vizualizácia projektu Metropolis.

Metropolis zapadol prachom.

13 h
Dnes píše Matúš Ritomský

Dovoľme si hovoriť o konci pandémie

Publicista Matúš Ritomský.

Na prekonanie poslednej fázy pandémie potrebujeme rozumný optimizmus.

8. apr

Ako vidí spätne reláciu s Cibulkovou?

9. apr

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop