Vodiči na ceste na Námestie slobody, v časti od železničného priecestia v smere na Laboreckú ulicu ku Tatra banke sa musia v ranných a poobedňajších špičkách obrniť veľkou trpezlivosťou.
HUMENNÉ. Počas dopravných špičiek majú vodiči prichádzajúci od železničného priecestia problém dostať sa na Laboreckú ulicu. Hlavne odbočiť vľavo, smerom k Bille. Komplikuje im to množstvo áut prichádzajúcich z oboch smerov po ceste na Laboreckej ulici.
Keď sa im už podarí odbočiť, často musia zastať, lebo im na priechod vojdú chodci. Akoby autá okolo seba ani nevnímali.
„Na ceste na Námestie slobody stoja vtedy vodiči v dlhom rade. Vo vzduchu sú blízko našich okien výfukové plyny. Autá nám pod nimi stoja v dvoch radoch. Lebo, aj keď o niečo menší, problém majú aj šoféri, ktorí chcú odbočiť vpravo,“ povedal nám Jozef z bytovky oproti hotelu Alibaba.
„Tí, čo chcú odbočiť vpravo sa tiež síce často pohnú, ale hneď brzdia a stoja. Blízko je ďalší priechod pre chodcov. Ľudia situáciu na ceste nesledujú. Z pešej zóny si vykročia rovno na cestu. Ani sa neobzrú, či nejde auto,“ dodal.
Kolóna áut
Keď je v špičke nápor áut, to že na semaforoch pri Sociálnej poisťovni skočila vodičom odbočujúcim k nej a potom smerujúcich k benzínke na Laboreckej zelená, vidia aj šoféri čakajúci v zápche na ceste na Ul. Námestie slobody.
Autá stoja v dlhom rade, pretože vodiči musia pri predajni elektra dávať prednosť vodičom prichádzajúcim od Kauflandu. Len čo sa na Laboreckú dostanú, po pár metroch dávajú prednosť chodcom na dvoch spomínaných frekventovaných priechodoch.
„Nepomohli by nám tu v špičkách semafory?“opýtali sa nás viacerí čitatelia.
Semafory? Skôr nie ako áno
Podľa prešovského krajského policajného hovorcu Daniela Džobanika sa situácia v dopravných špičkách nelíši od iných miest s podobnou infraštruktúrou a počtom obyvateľov.
To, že by dopravu na križovatke pri Tatra banke mal v špičkách riadiť semafor, a doprava by pritom mala byť dynamicky napojená na ďalšie dve križovatky považuje za nereálne.
Povedal, že k spomínaným negatívnym javom dochádza len niekoľkokrát denne a na pomerne krátky čas.
Semaformi by síce zabezpečili prejazd touto križovatkou, ale preplnili by jej jednotlivé vetvy autami ešte viac, ako v súčasnosti. Autá pod oknami bytovky by tak navyše stáli oveľa dlhšie.
Preberú to na komisii
Džobanik uviedol, že problémy môžu čiastočne zmenšiť ľudia. Tým, že autá odstavia na záchytných parkoviskách a po centre mesta sa budú pohybovať pešo. Ďalšou možnosťou je preprava autobusmi MHD.
„Iba takto dokážeme znížiť počet motorových vozidiel na miestnych a účelových komunikáciách v meste a odstrániť tak negatívne javy s tým súvisiace,“ povedal.
Či na križovatke nemôžu v špičkách riadiť dopravu policajti, sme sa nedozvedeli. Na skúsenosti, hlavne s pohybom chodcov, na tomto mieste sme sa opýtali aj mestských policajtov. Neodpovedali.
„Mesto Humenné situáciu v danej lokalite eviduje. Z tohto dôvodu bolo zo strany mesta zabezpečené osvetlenie priechodov pre chodcov LED svietidlami na Laboreckej ulici pred Tatra bankou,“ povedala nám Michala Macková z tlačového referátu mestského úradu.
Dodala, že náš podnet predložia na najbližšom zasadnutí komisii verejného poriadku a dopravy pri MsZ v Humennom.
Trpezlivosť. Vodiči si ju v špičke na tomto mieste otestujú ráno aj poobede.
Problémový bod. Odbočiť vľavo na Laboreckú trvá z tohto miesta v špičke aj pár minút.
Chodci. Spomaľujú plynulosť dopravy, lebo vodiči im dávajú prednosť. Tento pán si cestu skrátil krížom cez križovatku.
Foto: kor
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo severného Zemplína nájdete na Korzári Horný Zemplín