Korzár logo Korzár Horný Zemplín
Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Trať z Bánoviec do Humenného chcú elektrifikovať

Volanie zemplínskych samospráv po elektrifikácii železničnej trate z Bánoviec nad Ondavou do Humenného bude, zdá sa, po rokoch vyslyšané.

Bez elektriny. Z Bánoviec nad Ondavou premávajú do Humenného vlaky ťahané dieselovými rušňami.Bez elektriny. Z Bánoviec nad Ondavou premávajú do Humenného vlaky ťahané dieselovými rušňami. (Zdroj: kor)

Vláda dala zelenú ministerstvu dopravy, aby začalo s prípravou.

BÁNOVCE NAD ONDAVOU. Posledné roky volali samosprávy regiónu Zemplína po elektrifikácii 34-kilometrovej železničnej trate Bánovce nad Ondavou - Humenné. Museli sa uspokojiť s odpoveďou, že úsek nie je využitý natoľko, aby ho mohli Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) elektrifikovať.

Najčastejšími argumentmi samospráv bolo, že po elektrifikácii úseku by ľudia cestovali kratšie. Odpadli by minúty státia vlakov v Bánovciach, kde železničiari menia elektrické rušne za dieselové.

Skryť Vypnúť reklamu

Želaním humenskej samosprávy bolo, aby IC vlak z Bratislavy premával priamo až do Humenného.

Nádejne to vyzeralo chvíľu po tom, ako Humenné v novembri 2005 navštívil vtedajší minister dopravy Pavol Prokopovič (SDKÚ–DS). Zámer vyhlásil za prioritnú akciu rezortu s tým, že elektrifikácia trate je v zásobníku projektov financovaných Európskou úniou (EÚ) v programovacom období 2007-2013.

Dokonca povedal: „Projekt už pripravujú železnice.“ Slová zostali nesplnenými sľubmi.

Tri roky nato primátori Humenného, Michaloviec, Strážskeho, Vranova nad Topľou, Sniny a Medzilaboriec znova tlačili na ministerstvo dopravy. To reagovalo, že elektrifikácia nie je zaradená do plánovaných programov do roku 2013.

Úloha pre ministra dopravy

Elektrifikáciou spomínaného úseku sa na svojom nedávnom výjazdovom rokovaní v Michalovciach zaoberal aj súčasný vládny kabinet.

Skryť Vypnúť reklamu

Vláda dala ministrovi dopravy Jánovi Počiatkovi (Smer–SD) úlohu, aby do 30. júna 2013 zabezpečil prípravu a riešenie elektrifikácie tohto úseku s následným riešením terminálu trate.

Podľa ŽSR sú predpokladané investičné náklady na stavbu zhruba 30 miliónov eur s tým, že pôjde o peniaze z EÚ.

Podľa Stratégie ŽSR by realizácia elektrifikácie bola možná v rokoch 2016–2017. Samozrejme, podmienkou je dostatok financií.

Výhody

Okrem skrátenia cestovnej doby v úseku Košice - Humenné v osobnej a nákladnej doprave o desať minút by navyše vzniklo aj ucelené vozebné rameno v elektrickej trakcii Bratislava/Praha – Žilina - Košice – Trebišov – Humenné.

Realitou by boli priame rýchliky Bratislava/Praha – Žilina - Košice – Trebišov – Humenné bez výmeny vlakového rušňa. Tie v súčasnosti menia na železničnej stanici v Trebišove.

Skryť Vypnúť reklamu

Možná by bola aj modernizácia súčasného zabezpečovacieho zariadenia v železničnej stanici Humenné, prípadne vybudovanie úplne nového zabezpečovacieho zariadenia.


Najčítanejšie na Horný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 658
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 432
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 12 641
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 407
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 267
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 774
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 878
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 788
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 691
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 904
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Veterinár napísal Krajčímu. Nechápe, prečo nemôže testovať

Stretol sa aj s prípadom, že tyčinky do nosa ľuďom vkladal masér.

Veterinár najprv Ag testy vyhodnocoval, potom už nemohol.
Dekan Daniel Pella by lyžovanie povolil, ak by mohlo prísť len obmedzené množstvo ľudí.
Rokycany, obecný úrad.

Dôchodca sa vyhrážal sestre zabitím, schovala sa v špajze

Pred pol rokom dostal za rovnaké konanie podmienečný trest, nepoučil sa.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jednou z možností, ako zrýchliť očkovanie, je vakcinácia seniorov.
AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Z paralelnej reality, v ktorej premiér uviazol, sa nemá šancu vymotať (týždeň podľa Schutza)

Minulosť už dobieha aj veľké ryby.

Ilustračná fotografia.

Cez čiaru: Ktorí vplyvní ľudia dláždili cestu Haščákovi a Pente?

Kto boli vplyvní známi a kamaráti na strane Penty?

Petra Vlhová ide obrovský slalom v stredisku Kranjska Gora. Pozrite si jej program na víkend.

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop