HUMENNÉ. Do konca januára treba na mestskom úrade podať daňové priznanie k dani z nehnuteľnosti. Urobiť tak musia len tí občania a podnikateľské subjekty, ktorí v roku 2011 nadobudli nehnuteľnosť v Humennom alebo v súvislosti s ňou nastala taká zmena, ktorá má vplyv na vyrubenie dane.
Daň sa týka pozemkov, stavieb, bytov i nebytových priestorov, domov, garáží, záhrad či podnikateľských budov. Na úrad treba prísť osobne, na finančný odbor na prvom poschodí (číslo dverí 111 alebo 105 a, podľa abecedného členenia) a priniesť so sebou fotokópie potrebných dokladov. Vyplnené tlačivo možno poslať aj poštou.
Rovnako do 31. januára treba nahlásiť všetky zmeny, týkajúce sa vyrubenia poplatku za komunálny odpad. Daň z nehnuteľnosti a poplatok za odpad sa platí až potom, keď mesto doručí občanom v apríli a máji platobné výmery a rozhodnutia o vyrubení poplatku. Do konca januára treba zaplatiť daň za psa. Majitelia psov dostanú na domácu adresu poštovú poukážku.
Ako zdôraznila Eva Leňková, poverená vedením finančného odboru, všetky zmeny sú občania povinní nahlásiť na úrad do 30 dní, odkedy nastali. Podanie daňového priznania k dani z nehnuteľnosti si podľa nej netreba nechávať na poslednú chvíľu. „Nemávame veľký nápor občanov a pracovníčky vždy ochotne každému poradia,“ povedala.
Autor: jo
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo severného Zemplína nájdete na Korzári Horný Zemplín