Korzár logo Korzár Horný Zemplín
Streda, 16. jún, 2021 | Meniny má Blanka, BiankaKrížovkyKrížovky

Z Humenného do Vinného cez Porúbku. Sprejazdnenie cesty iniciujú župní poslanci

Na ťahu je Košický samosprávny kraj, patrí mu časť komunikácie.

Na výjazdovom rokovaní v Humennom. Michal Babin (vľavo) a Miroslav Benko (vpravo).Na výjazdovom rokovaní v Humennom. Michal Babin (vľavo) a Miroslav Benko (vpravo). (Zdroj: Jana Otriová)

HUMENNÉ. Skrátenie vzdialenosti na polovicu a rozvoj cestovného ruchu sú hlavné dôvody, prečo obnoviť cestné spojenie medzi Humenným a Vinným cez Porúbku.

Zatiaľ je všetko otvorené, za spoločný stôl si musia sadnúť zástupcovia oboch samosprávnych krajov, Prešovského a Košického.

Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Skryť Vypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prešovská župa je aktívna

Výjazdové rokovanie Komisie územného plánovania, ochrany a tvorby životného prostredia pri zastupiteľstve PSK v priestoroch humenského zámku sa zaoberalo zámerom obnoviť cestné prepojenie Humenného s Vinným cez Porúbku.

Skryť Vypnúť reklamu

Cesta leží vo Vojenskom obvode Valaškovce, pre verejnosť je zatvorená.

Prejazdná je len pre pár desiatok jednotlivcov na povolenky. Je rozbitá a úzka.

Babin: Prospech pre obe strany

„Pamätám si, že ako chlapec som tadiaľ bežne chodieval s rodičmi na Vinné jazero. Impulzom bolo stretnutie s náhodnými poľskými turistami, ktorí sa chceli na motorkách dostať na Vinné touto cestou. Čudovali sa, že je neprejazdná, keď GPS navigácia im ju ponúkla ako najbližšie spojenie,“ vysvetľuje župný poslanec za okres Humenné Michal Babin (KDH), prečo sa s kolegom Ondrejom Mudrym (Smer–SD) rozhodli rokovanie iniciovať a zámer oživiť.

Argumenty, pre ktoré by sa cesta mala sprejazdniť aspoň v letných mesiacoch, sú podľa neho jednoznačné.

„Humenné nemá také možnosti rekreácie, aké ponúka susedný okres. Okrem rozvoja turizmu a cestovného ruchu na oboch stranách je to aj významné skrátenie cesty zo 40 kilometrov na 20,“ dodáva Babin.

Skryť Vypnúť reklamu

Treba analýzy

Predseda komisie, poslanec Miroslav Benko (Smer-SD) informoval, že rokovanie malo za cieľ oboznámiť sa so stanoviskami všetkých dotknutých zainteresovaných strán.

Cesta je rozdelená medzi dva samosprávne kraje, 10 kilometrov patrí Prešovskému, osem Košickému kraju.

Zjednodušene povedané, na prešovskej strane, až na malé výnimky, panuje všeobecná zhoda cestu sprejazdniť.

„Bez Košického samosprávneho kraja sa nepohneme ďalej. Prijali sme uznesenie vyvolať ešte v tomto roku spoločné stretnutie zástupcov príslušných odborov oboch krajov a správy a údržby ciest, aby pripravili analýzu, koľko by stála obnova cesty ako cesty tretej triedy. Dôležité je aj jej majetkové vysporiadanie,“ povedal Benko po stretnutí.

Zdôraznil, že výsledky rokovania komisie majú len odporúčací charakter a treba ich brať ako začiatok časovo a finančne náročného procesu.

Skryť Vypnúť reklamu

„Možno sa to zabrzdí pre financie alebo nejaké povolenia či majetkové vysporiadanie. Ťažko hovoriť o termínoch,“ reagoval na otázku, kedy by mohla byť cesta realitou.

Cestu treba opraviť

Peter Máthé, vedúci oddelenia územného plánovania a životného prostredia Úradu PSK, bol pri stanovení termínov rovnako opatrný.

Okrem kladného stanoviska KSK je podľa neho dôležitá finančná stránka zámeru.

„Cestu treba rekonštruovať takmer v celom úseku. Predpokladám, že by sa to technicky dalo zvládnuť do dvoch rokov, závisí to od schválenia investície oboma krajmi,“ dodal.

KSK: Treba diskutovať

Zdržanlivé je aj stanovisko KSK.

„Nové cestné prepojenia sú zložitejšou témou, ktorá si vyžaduje rozsiahlejšiu diskusiu na odbornej úrovni. Je potrebné dôkladne posúdiť dopad takejto výstavby na územie, ako aj efektivitu vynaloženej investície,“ tlmočila referentka komunikačného oddelenia Andrea Štefanová.

Zástupcovia KSK na výjazdové zasadnutie komisie do Humenného neprišli.

Najčítanejšie na Horný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aký dojazd s vaším autom reálne potrebujete? Praktická pomôcka
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  3. Ako sa mení dynamika firiem?
  4. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  6. Po Slovensku na motorke
  7. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  8. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  9. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  10. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  1. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  2. Začíname prikrmovať: Ako vybrať detskú ovocnú výživu?
  3. Arónia: Spoznajte jej zázračné účinky na zdravie, chutné recepty
  4. Po Slovensku na motorke
  5. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  6. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  7. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  8. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  9. Behind every successful business lies a set of skilled people
  10. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 22 431
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 13 069
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 12 318
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 10 381
  5. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 10 136
  6. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 8 139
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 328
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 983
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 675
  10. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 5 219
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop