HUMENNÉ. Humenčan Vladimír (35) často cestuje vlakom do zahraničia, v ostatných troch rokoch pravidelne niekoľkokrát ročne.
Z nedele 25. februára na pondelok nastúpil v Bratislave do lôžkového vozňa nočného rýchlika do Humenného.
„Bol som už po dvanásťhodinovej ceste medzinárodným vlakom. Bol som unavený a tešil som sa, že si odpočiniem,“ hovorí.
Poriadna zima
Vozeň však nebol vykúrený.
„Bolo v ňom chladno. Pri nástupe teplomer na stanici ukazoval mínus jedenásť. Vo vozni bolo osemnásť stupňov, neskôr teplota klesla na sedemnásť. Celú noc sme sa triasli zimou, o spaní nemohlo byť ani reči,“ pokračuje Vladimír.
Noc bola extrémne mrazivá.
Nádej, že vozeň sa počas jazdy vykúri, definitívne zhasla, keď okolo štvrtej nadránom Vladimírov spolucestujúci z vedľajšieho kupé u stevarda zistil, že kúrenie nefunguje a nie je v jeho silách chybu opraviť.
„Stevard teplotu premeral a uistil nás, že hlásenie o chybách a nedostatkoch posunie ďalej. Nám to už však nebolo nič platné,“ spresnil.
Reklamačná tortúra
Doslova Kocúrkovo nastalo až vtedy, keď sa po príchode vlaku do Humenného obaja nespokojní cestujúci rozhodli „studenú jazdu“ reklamovať na železničnej stanici.
„Nešlo nám o vrátenie peňazí, ale o to, aby sme upozornili na nedostatky, aby sa odstraňovali a ľudia cestovali dôstojne,“ zdôrazňuje Vladimír.
Hodinová reklamačná tortúra v studenom vestibule stanice s celou batožinou by odradila každého, nieto nevyspatých a poriadne vymrznutých cestujúcich.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo severného Zemplína nájdete na Korzári Horný Zemplín