Korzár logo Korzár Horný Zemplín
Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Humenský Mecom má problém nájsť vhodných zamestnancov

Mladí ľudia nedokázali stáť sedem a pol hodín pri páse.

Mecom. Mladým sa pri páse stáť nechce.Mecom. Mladým sa pri páse stáť nechce. (Zdroj: TASR/Milan Kapusta)

HUMENNÉ. Humenský závod Mecom Group má problém obsadiť miesta, ktoré si vyžadujú prax. Ide napríklad o pozície na technickom úseku, ako je údržbár, elektrikár či automechanik.

Z administratívnej oblasti je to pozícia manažéra kvality, personalistu, mzdového účtovníka či IT špecialistu, ide tiež o kontrolingové miesta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Ťažšie sa nám obsadzujú remeselné a odborné pozície," informovala HR manažérka spoločnosti Mecom Group Mária Bojková.

Podľa jej slov momentálne nemajú problém s náborom ľudí do výroby. Pri hľadaní nových zamestnancov využívajú najmä pracovné portály na internete, na niektoré pozície úrad práce a špecialistov cez agentúry.

SkryťVypnúť reklamu

Spoločnosti trvá na miesta do výroby nájsť nového zamestnanca do týždňa, remeslá obsadzujú aj pol roka, špecialistov od troch do šiestich mesiacov.

Fluktuácia v spoločnosti je, ako tvrdí Bojková, nízka.

"Momentálne máme dobrovoľnú fluktuáciu na úrovni 1,27 %, ktorá je spôsobená v poslednom období, keď naberáme väčší počet zamestnancov," vysvetlila s tým, že 82,5 % zo všetkých zamestnancov v Humennom sú ľudia, ktorí v spoločnosti pracujú viac ako tri roky.

Tých, ktorí tu pôsobia od jedného do dvoch rokov, je spolu 16,7 %.

Zamestnancov, ktorí sú vo firme menej ako rok, je necelé percento.

Prečítajte si tiež: Embraco zháňa zamestnancov aj mimo spišského regiónu Čítajte 

Mladí majú zväčša iné predstavy

V prípade konkrétnych dôvodov odchodu zamestnancov z firmy Bojková uviedla, že ide najmä o mladých ľudí, ktorí nemajú ešte pracovné návyky, prípadne majú inú predstavu o tom, ako to funguje vo výrobnom závode.

SkryťVypnúť reklamu

Medzi dôvody, prečo ľudia nemajú záujem pracovať konkrétne v humenskom závode, spomenula skúsenosť z oddelenia výroby, kde mladí ľudia nedokázali stáť sedem a pol hodín pri páse.

"Mali inú predstavu o práci a tiež nie každému vyhovuje vlhké pracovné prostredie a teplota do desať stupňov Celzia," dodala.

Spoločnosť Mecom Group sa zaoberá výrobou a distribúciou mäsových výrobkov. V humenskom závode pracuje v súčasnosti 582 ľudí.

Najčítanejšie na Horný Zemplín Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  2. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  3. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  4. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Tetovanie a piercing - aké zdravotné riziká môžu spôsobiť?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 476
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 911
  3. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 274
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 363
  5. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 5 323
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 805
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 498
  8. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 488

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  2. Ľubomír Maretta: Riadenie
  3. Viera Spišáková: Trapas technický
  4. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  5. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  6. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  7. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  8. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 66 986
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 472
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 042
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 441
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 134
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 501
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 218
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 988
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  2. Ľubomír Maretta: Riadenie
  3. Viera Spišáková: Trapas technický
  4. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  5. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  6. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  7. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  8. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 66 986
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 472
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 042
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 441
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 134
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 501
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 218
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 988
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914

Už ste čítali?

SME.sk Minúta Najčítanejšie
SkryťZatvoriť reklamu