HUMENNÉ. V nemocnici otvorili recepciu hotelového štandardu. Humenská nemocnica je treťou v sieti Svetu zdravia na východe a piatou na Slovensku, kde podobná služba pre pacientov funguje.
Recepciu zriadili na prízemní v internistickom pavilóne, ktorú verejnosť pozná ako bývalú budovu Liečebne dlhodobo chorých (LDCH).
„Je v nej najväčší pohyb. Máme tu takmer 180 lôžok. Keďže sme nemocnica pavilónového typu, museli sme si vybrať miesto, kde je sústredených najviac pacientov,“ povedal na slávnostnom otvorení v utorok predpoludním riaditeľ nemocnice Marián Béreš.
Komunikačné a informačné centrum
Recepcia slúži pacientom a návštevníkom nemocnice ako miesto prvého kontaktu. Rozsahom informačných služieb pripomína hotelovú recepciu. „Prináša úplne iný komfort kontaktu s pacientom. Získa v nej všetky potrebné informácie o nemocnici,“ zdôraznil Béreš.
Pacient na recepcii dostane základné informácie o nemocnici, o nadštandardných službách a cenách za ne a ďalšie výkony.
Recepcia bude slúžiť tiež ako podateľňa, straty a nálezy, miesto prvotnej evidencie podnetov a sťažností, miesto na objednávanie pacientov a call centrum.
Na recepcii nájdete aj klasický hotelový zvonček, ktorým sa privoláva recepčný.

Vylepšujú priestory
V tomto roku Svet zdravia v spolupráci so Zdravotnou poisťovňou Dôvera otvoril v nemocniciach tri recepcie hotelového štandardu, čoskoro pribudnú ďalšie dve, najbližšia vo Vranove nad Topľou.
„Slovenské nemocnice boli za ostatných dvadsať – tridsať rokov pomerne zanedbané. Máme tam spoločný dlh. Jedna vec je kvalitný personál, druhá sú priestory, vybavenie miestnosti. Pomalými krokmi vylepšujeme aj túto časť,“ dodal generálny riaditeľ poisťovne Dôvera Martin Kultan.
Predpokladá, že recepcie sa vo všetkých nemocniciach siete Svet zdravia stanú štandardom v priebehu budúceho roka.

Ďalšie služby
Recepcia bude v začiatkoch slúžiť pacientom a návštevníkom v pracovných dňoch od siedmej do pol štvrtej.
Ako zdôraznil Tomáš Kráľ, hovorca Siete zdravia, v budúcnosti nie je vylúčené jej fungovanie non – stop.
„Budujeme rezervačný systém. Pripravujeme IT riešenie na to, aby sa aj cez recepciu mohli pacienti objednať na konkrétny čas ambulantného alebo nemocničného výkonu,“ dodal.
Kaplnku presťahovali
Projekt novej recepcie si vyžiadal celkovú investíciu vo výške takmer 15 000 eur, výraznou mierou ho podporila Dôvera.
Recepciu vybudovali za rekordne krátky čas, za necelé tri týždne.
Kaplnku, ktorá v týchto miestach slúžila hlavne hospitalizovaným pacientom, presťahovali na piate poschodie v tejto istej budove na oddelenie dlhodobo chorých.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy zo severného Zemplína nájdete na Korzári Horný Zemplín